Mobilya Sektöründe Reklam Bütçesini Çöpe Atan 3 Hata (Ve Doğrusu)
15 Kasım 2025
İnegöl'den dünyaya mobilya satıyoruz ama dijital pazarlamada hala "Öne Çıkar" butonuna basarak ilerliyoruz. Görselliğin her şey olduğu mobilya sektöründe, yanlış hedefleme ve hatalı görsel kullanımı, reklam bütçenizi havaya savurmak demektir. İşte mobilyacıların en sık yaptığı ve Pare Ajans olarak düzelttiğimiz hatalar:
1. "Herkese" Satmaya Çalışmak
Instagram reklamlarında hedef kitleyi "Türkiye + 25-55 yaş" seçiyorsanız, paranızı yakıyorsunuz demektir. Lüks bir koltuk takımını üniversite öğrencisine göstermek size satış getirmez. "Yeni evlenenler", "İç mimariye ilgi duyanlar" veya "Yakın zamanda taşınanlar" gibi nokta atışı hedeflemelerle (Behavioral Targeting) maliyetinizi düşürüp, satışınızı artırıyoruz.
2. Stüdyo Çekimi ile "Yaşam Alanı" Arasındaki Fark
Müşteri koltuğu değil, o koltuğun evinde yaratacağı havayı satın alır. Dümdüz beyaz fonda çekilmiş ürünler yerine, gerçek bir ev ortamında veya lifestyle kurgulanmış görseller, reklam tıklama oranlarını %40 artırır.
3. Yeniden Pazarlama (Retargeting) Yapmamak
Bir müşteri koltuk takımına bakıp hemen almaz. Eşine sorar, ölçü alır, düşünür. Eğer sitenize giren kişiyi reklamlarla takip etmiyorsanız (Retargeting), o müşteriyi rakibinize kaptırırsınız.
Sonuç: Reklam bütçenizi boşa harcamayın. Mobilya sektörüne özel geliştirdiğimiz "Satış Odaklı Reklam Kurgusu"nu dinlemek için birlikte bir kahve içelim.



